lördag 5 januari 2013

Nya läsare

Det verkar som om jag har någon läsare och att denne faktiskt frågar feter nya inlägg (tack Helena). Nåväl, inte alla vet vad som krävs för att vara bonde och vilken tid man måste lägga ned, harva så och plöjer mocka gräver och bär... (citat fattig bonddräng)

det här med fattig bonddräng, vilket man är... kom att tänka på en gammal Lärarvikarie jag hade i grundskolan. Han hette Erik, var så där 62 år och inledde alltid med -Hej, jag e fattig men e rik. Han skrattade lika mycket varje gång av detta urusla skämt. problemet var abara att han sa det varje gång vi hade honom. Detta, med en gnällig dialekt dom härstammar från någon del av mittersta Sverige

- Jag e fattig men e rik......(Han hette Erik)

Skall nu handla mig en pannlampa idag. http://www.ullaredlantman.se/arbetsklader-outlet-online/tillbekor-klader/cree-pannlampa-7w-zoom.html

2 kommentarer:

  1. hahaha, roligt Ullaredsbonden!!!

    SvaraRadera
  2. Jättekul med nya bloggar, googlade in på sidan pga. pannlampan, har faktiskt en likadan själv som jag är jätte nöjd med! Jag har precis börjat blogga lite själv, titta gärna och kom med tips på vad jag kan skriva om.

    SvaraRadera